dinsdag 23 augustus 2016

-2- Plundra

Plundra, dat is het vaak op maandag. Maandag is plundra of kliekjesdag.

Maar nou hoor ik je denken, 'Plundra? Waar heeft ze het over? Dat is toch zo'n actie bij de Ikea?'
Dat klopt, maar het past perfect bij mijn maandag.
Er zijn mensen die het waarschijnlijk wel (her)kennen, maar voor degenen die het niet kennen;

Ik ben zo iemand die wekelijks boodschappen doet, niet in de winkel, maar online.
Op zondag ga ik ervoor zitten, neem mijn notitieblokje met pen, de aanbiedingen, een stapel winkelmagazines met producten en recepten en vervolgens ga ik kijken wat de pot de komende week schaft.
Je experimenteert wat met voor jou op dat moment nog onbekende kruiden en combinaties, echt heerlijk, ik raad het iedereen aan.
Al zijn mijn man en dochter er niet altijd van gecharmeert..
Enfin, zo werkt dat hier in huis. Handig en veilig. Zo kan ik niet met teveel thuiskomen of alsnog de helft vergeten en dan nog een keer met teveel thuis komen.

Maargoed, Plundra, daar had ik het over. Vaak blijft er altijd wat over van de week ervoor. Er zit teveel in een zakje, de aanbiedingen waren 1+1 gratis (we blijven Hollanders) of ik ben vergeten het bij een recept te voegen. 
Vandaag was het dus tijd om de kasten te plunderen wat in elkaar te flansen. Weggooien is zonde en ik probeer mijn kinderen bij te brengen dat het niet vanzelfsprekend is dat je koelkast gevuld is.
Resultaat: macaroni met penne, lasagnasaus en een rijke combinatie van groentes. O, en als side dish een salade die over was van het BBQen. 
Niet super gezond, maar best netjes, toch?
En alles wat er over is vriezen we in, kunnen we mooi gebruiken voor 'kliekjesdag'.





Geen opmerkingen: